Wykaz dokumentów wymaganych do ubiegania się o ustanowienie biegłym sądowym



 

Wykaz wymaganych dokumentów:

  1. Podanie do Prezesa Sądu Okręgowego o ustanowienie biegłym sądowym
    z zaznaczeniem z jakiego zakresu (dziedziny);
  2. Życiorys ze szczególnym uwzględnieniem posiadanego wykształcenia i przebiegiem pracy zawodowej;
  3. Odpis dyplomu ukończenia wyższej uczelni;
  4. Inne dokumenty (wszelkiego rodzaju dyplomy i zaświadczenia) potwierdzające znajomość dziedziny i ponadprzeciętne kwalifikacje zawodowe (gdy wniosek składa lekarz powinien mieć I lub II stopień specjalizacji);
  5. Opinię służbową zakładu pracy stwierdzającą posiadanie praktyki zawodowej
    i należytego przygotowania do pełnienia funkcji biegłego sądowego w wybranej specjalności (w przypadku, gdy kandydat na biegłego wykonuje wolny zawód - opinię organizacji zawodowej, do której należy);
  6. Informacja z KRK o niekaralności;
  7. Kwestionariusz osobowy - pobierz;
  8. Oświadczenie - pobierz.
  9. Dowód zapłaty opłaty skarbowej w kwocie 10 zł.
     

konto bankowePKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg Nr 18 1240 2744 1111 0000 3990 9547

adres odbiorcyUrząd Miasta Tarnobrzeg, ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg

 
Decyzję o ustanowieniu biegłym sądowym lub o odmowie ustanowienia biegłym podejmuje Prezes Sądu Okręgowego w Tarnobrzegu.
 
Dokumenty składa się w Oddziale Administracyjnym - pokój 602, tel. (15) 688-26-22
 
W przypadku, gdy przedstawiane są kserokopie dokumentów, należy przedstawić oryginały tych dokumentów do potwierdzenia zgodności.