Przypominamy, że od 14 marca 2024 r. biegli wpisani na listę biegłych sądowych mają obowiązek posiadania konta w Portalu Informacyjnym Sądów Powszechnych (podstawa prawna: art. 157 § 1a Ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych).
Biegli nieposiadający konta w Portalu Informacyjnym:
- winni niezwłocznie wejść na stronę Portalu Informacyjnego Sądów Powszechnych;
- wypełnić przez Internet wniosek o rejestrację konta, postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na stronie;
- poddać się jednorazowej procedurze weryfikacji tożsamości na jeden z wybranych przez siebie sposobów;
- po otrzymaniu indywidualnego loginu oraz hasła dostępowego do Portalu zalogować się na stronie Portalu i elektronicznie złożyć wniosek o nadanie uprawnień biegłego w Portalu Informacyjnym
Aby zarejestrować wniosek o nadanie uprawnień biegłego, użytkownik musi wpisać uzasadnienie (min. 25 znaków. max 250 znaków), wskazując w nim choć jeden sąd okręgowy, w którym wpisany jest na listę biegłych, oraz dodać załącznik w formacie pliku pdf lub pliku ze zdjęciem dokumentu potwierdzającym wpis na listę biegłych sądowych. System przyjmuje maksymalnie 3 załączniki.
Uwaga: System uniemożliwia złożenie wniosku w przypadku, gdy dany użytkownik ma już w Portalu Informacyjnym nadane uprawnienia biegłego.
Instrukcje dotyczące:
- obsługi Portalu Informacyjnego,
- metod weryfikacji użytkownika Portalu Informacyjnym,
- zakładania konta pełnomocnika w Portalu Informacyjnym,
- zakładania i zarządzania subkontem w Portalu Informacyjnym,
- uzyskiwania dostępu do sprawy,
- odbierania pism sądowych w Portalu Informacyjnym
są dostępne na stronie Portalu w zakładce Pomoc.